تبلیغات
تازه های کامپیوتر - آشنایی با بیمه مسافرتی و خدمات آن

تازه های کامپیوتر


آشنایی با بیمه مسافرتی و خدمات آن

بیمه مسافرتی خارج از کشور,بیمه مسافرتی چیست

این بیمه نامه اشخاصی را كه قصد مسافرت به خارج از كشور دارند تحت پوشش بیمه قرار می دهد
در این مقاله قصد داریم شما را با بخشی مزایا و پوششهای بیمه مسافرتی خارج و داخل کشور آشنا نماییم.

تعریف بیمه مسافرتی چیست ؟

بیمه نامه عبارت است از پوشش صدمات بدنی و بیماری بیمه شده که پس از شروع سفر به خارج بروز نموده و یا عارضه ناگهانی و غیر قابل پیش بینی که ابتلا به آن یا آغاز آن پس از شروع سفر به خارج بوده و موجب درخواست امداد از طرف بیمه شده یا نمایندگان وی شود.

 

چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟

• به دلیل شرایط آب و هوایی و غذاهای نامناسب دچار گرمازدگی، مسمومیت و بیماری شده و نیاز به مراقبت های پزشکی دارید.

 

• چمدان خود را در فرودگاه گم کرده اید و نیاز به وسایل ضروری دارید.

• کیف خود را گم کرده اید و داروهای شما در آن بوده است. شما نیاز به خرید دارو هایتان دارید.

 

• کیف پول و مدارک شما به سرقت رفته است و شما به پول و مدارک جدید نیاز دارید.

• به دلیل بیماری یا فوت نزدیکان مجبور به بازگشت از سفر خود هستید.

 

اینها تعدادی از مخاطراتی هستند که ممکن است در سفرتان با آنها مواجه شوید.

 

انواع بیمه های مسافرتی

انواع پوشش بیمه ای که ارتباط مستقیم با مسافرت دارد به شرح زیر است:

 

◊ بیمه نامه مسافرتی خارج از كشور AXA

 

آشنایی با بیمه مسافرتی,بیمه مسافرتی

پرداخت هزینه های فوریت های دندانپزشكی توسط بیمه مسافرتی

 

این بیمه نامه اشخاصی را كه قصد مسافرت به خارج از كشور دارند تحت پوشش بیمه قرار می دهد و اعتبار آن در خارج از كشور بوده و كلیه خدمات موضوع این بیمه نامه با توجه به قرارداد فی مابین مطابق با شرایط عمومی، توسط شبكه بین المللی شركت كمك رسانی آكسا تضمین و ارائه می گردد.

 

همچنین خسارتهای وارده در محل و به ارز قابل پرداخت می باشد. استفاده از این پوشش بیمه ای علیرغم مزایای فوق العاده ای که برآن مترتب است، اجباری نیست و به جهت عدم آشنائی مردم با آن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است برای سفر به کشور هائی نظیر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کانادا و امریکا داشتن این نوع پوشش بیمه ای اجباری است.

 

مزایای بیمه نامه مسافرت به خارج از كشور با احتساب موارد استثنائات و شرایط مندرج در بیمه نامه عبارتند از :

♦ پرداخت هزینه های درمانی، جراحی، داروخانه و بیمارستان جهت حوادث و بیماری هایی كه در طول مسافرت بروز نماید تا مبلغ 50.000 یورو

 

♦ پرداخت هزینه های فوریت های دندانپزشكی تا مبلغ 150 یورو

♦ پذیرش و انتقال پزشكی به نزدیكترین بیمارستان و یا بازگرداندن بیمار به ایران تحت نظارت پزشكی

 

♦ پرداخت هزینه های دعاوی حقوقی تا 1000 یورو طبق شرایط بیمه نامه

♦ راهنمایی و كمك رسانی در سرقت یا مفقود شدن مدارك مسافرتی

 

♦ بازگرداندن كودكان به ایران در صورت فوت یا بستری شدن بیمه شده

♦ بازگرداندن جسد به ایران در صورت فوت بیمه شده در طول مسافرت

 

♦ پرداخت هزینه های عزیمت همراه، به بالین بیمه شده بستری در بیمارستان

♦ انتقال پیامهای فوری و اضطراری بیمه شده

 

♦ ارسال دارو از كشور مبدا به كشوری كه بیمه شده در آن بستری است.

 

♦ بازگشت پیش بینی نشده به دلیل مسائل پزشكی یا بیماری بستگان بیمه شده در صورتی كه نتواند از بلیط اولیه جهت بازگشت استفاده نماید.

 

♦ استرداد بار مسافر در صورت فقدان یا اشتباه مسیر بار ( چنانچه بار كنترل شده مسافر تا 12 ساعت به بیمه شده تحویل نگردد، هزینه خریدهای اضطراری تا مبلغ 200 یورو و در صورتی كه این تاخیر به بیش از 48 ساعت منجر شود حداكثر تا مبلغ 800 یورو)

 

♦ در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن مدارك مهم مسافرتی از قبیل گذرنامه، ویزا و... ارائه اطلاعات لازم در مورد چگونگی اقدامات قانونی برای جایگزینی آنها.

 

♦ پرداخت هزینه های دیدار اضطراری هر فرد به درخواست بیمه گذار از مبدا ایران شامل یك فقره بلیط دو طرفه و مخارج اقامت تا سقف روزانه 60 یورو برای حداكثر 15 روز متوالی (مشروط بر آنكه بیمه گذار بیش از 10 روز متوالی در بیمارستان بستری شود). مسافرانی كه قصد خروج از كشور را دارند، می توانند با آرامش و بدون دغدغه های جانبی، از سفر خود لذت ببرند.

 

شرایط ابطال بیمه مسافرت به خارج از كشور AXA

در بعضی از موارد بیمه‌گذاران به علت عدم صدور ویزای سفر یا انصراف از مسافرت درخواست ابطال بیمه‌ نامه خود را دارند، بدین منظور با شرایط ذیل نسبت به ابطال اقدام می‌گردد :

 

در صورتی که علت ابطال عدم صدور ویزا باشد با اخذ نامه از سفارتخانه كشور موردنظر و با صدور الحاقی با درج علت ابطال و با كسر 20000 ریال هزینه ابطال اقدام می شود.

 

در صورتی كه انصراف از سفر توسط بیمه‌گذار (بیمه شده) قبل از صدور ویزا باشد با كسر مبلغ 30000 ریال نسبت به صدور الحاقی اقدام و بیمه‌نامه باطل خواهد شد.

 

در صورتی كه انصراف از سفر توسط بیمه‌گذار (بیمه شده) بعد از صدور ویزا باشد علی‌القاعده تا اتمام مهلت ویزا امكان ابطال بیمه‌نامه فراهم نیست و بعد از پایان یافتن مدت ویزا بیمه‌گر با رویت اصل گذرنامه بیمه شده و كنترل عدم درج مهر خروج از كشور در مدت اعتبار ویزا با كسر مبلغ 000ر30 ریال هزینه ابطال نسبت به صدور الحاقی اقدام خواهد نمود.

 

◊ بیمه مسئولیت برگزاركنندگان تورهای علمی، سیاحتی و زیارتی

علت خرید بیمه مسافرتی,انواع بیمه های مسافرتی

شركت بیمه خسارت های وارده به مسافر را تا سقف توافق شده جبران خواهد كرد

 

با توجه به شرح وظایف اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار كننده تورهای علمی، سیاحتی و زیارتی كه مسئولیتهای آنها را از لحظه آغاز حركت تورها از مبداء نشان می دهد، با ارائه این پوشش بیمه ای (بیمه مسئولیت برگزار كنندگان تورها)، چنانچه در طول ایام برگزاری تور خسارات جانی به شركت كنندگان در تورها و اردوها وارد آید و مسئولین تور مقصر شناخته شوند شركت بیمه گر با رعایت شرایط و مندرجات بیمه نامه و قوانین و مقررات بیمه مسئولیت مدنی، نسبت به جبران آن اقدام خواهد کرد.

 

به عبارت دیگر چنانچه در زمان برگزاری تور حادثه ای واقع شده و منجر به وارد شدن صدمات جسمانی به شركت كنندگان(مسافرین) شود ومسؤولیت برگزار کننده تور محرز گردد، شركت بیمه خسارت های وارده را تا سقف تعهدات توافق شده جبران خواهد كرد. براساس ضوابط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استفاده از این پوشش بیمه ای برای برگزار کندگان تور اجباری است.

 

تعهدات بیمه گر در این خصوص عبارتست از :

- پرداخت غرامت فوت و نقص عضو

- پرداخت هزینه های پزشکی

 

بدیهی است حداکثر میزان غرامت قابل پرداخت بستگی به میزان حق بیمه پرداخت شده توسط آژانس مسافرتی برگزار کننده برای هر مسافر دارد.

 

موارد استثناء بیمه مسافرتی :

* خسارت ناشی از عمد و تقلب بیمه گذار

* خسارتی که طبق قانون تحت پوشش بیمه نامه شخص ثالث اجباری و حوادث سرنشین وسایط نقلیه  موتوری قرار می گیرد.

 

* خسارت ناشی از نزاع و درگیری

* خسارت ناشی از حوادث دریایی

 

* خسارت ناشی از جنگ، مین و انفجار

* سایر استثنائات مندرج در شرایط عمومی بیمه نامه مسئولیت مدنی

 

نكته مهم:

از آنجایی كه در كلیه بیمه های مسئولیت مدنی بدون استثنا بیمه گذار موظف است به محض اطلاع از هرگونه ادعا علیه خود حداكثر ظرف مدت 5 روز بیمه كننده را بصورت كتبی مطلع نموده و تشكیل پرونده خسارت نماید لذا ضروریست که مسافرین آگاهی داشته باشند که میبایست ظرف مدت تعیین شده نسبت به تشكیل پرونده اقدام نمایند.

 

بدیهی است در صورت نقص مدارک بعداً امکان ارائه مدارک تکمیلی به بیمه گر وجود خواهد داشت.

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :